duminică, 15 martie 2015

Piatra Mare (Dambu Morii-Poteca Tiganilor-Valea Chivei)14 martie 2015.

De dimineata se anunta o zi insorita la Brasov dupa multele zile urate ale lunii martie 2015 astfel ca m-am decis sa fac o plimbare prin masivul Piatra Mare.Am asteptat 17 barat in statie dar acesta a trecut plin nici n-a oprit,se umplusera din gara cu turisti veniti din alte parti dornici sa viziteze Canionul 7 Scari.Am plecat acasa si am reluat asteptarea in statie dupa doua ore ,cand erau locuri chiar si pe scaune.Gica era deja la Dambu Morii unde ajunsesera cu taxiul cu niste amici si ma astepta la o coliba .De aici am decis sa facem o tura mai scurta ,deja era ora pranzului.Am urcat pe Poteca Tiganilor PR ce duce la Sirul Stancilor si mai departe la Pestera de Gheata ,pana intr-o sa de unde am coborat si ne-am intors pe Valea Chivei.




 Am traversat rapa cu intentia de a scurta drumul de intrare in Valea Chivei.Initial vroiam sa urcam pe aici si sa coboram pe Poteca Tiganilor dar am facut tocmai invers.Dupa rapa din poza vroiam sa ajungem in alta poiana si de acolo sa coboram in Valea Chivei,dar poteca de trecere e foarte ascunsa si neumblata incat s-a impadurit si n-am reusit sa trecem dupa cateva incercari asa ca am luat potecuta spre culmea unde incepe traseul Poteca Tiganilor pe care am urcat.Mai urcasem odata pe aici pana la Sirul Stancilor cu Tatiana intr-o primavara.


 Dupa prima panta.
 ...dam de o portiune defrisata cu cativa ani in urma.

 Aici poteca ocoleste pe curba de nivel varful,dar noi l-am abordat direct.



 Traseul urmareste culmea ingusta.



 S-a taiat padurea recent pe toata culmea ...mai ales pe varf.Aici vedere a pantei inspre Valea Chivei unde vom cobori mai incolo.

 Spre Valea Chivei.
 Si cativa copaci smulsi din pamant si  doborati de vant.








 Ajungem intr-o sea ,unde se intersecteaza mai multe poteci cu cea marcata.La stanga pe curba de nivel inainteaza pe marcaj poteca spre Sirul Stancilor.Sub ea ,o poteca coboara in Valea Chivei pe care vom cobori ,iar la dreapta o alta poteca inspre o vale si Drumul Familiar.
 Coboram in Valea Chivei.
 Vedere inapoi spre culme.



 Poteca marcata ajunge pe curba de nivel langa stanca din stanga sus.
 Iar noi coboram pana dam de un izvor amenajat si de aici pe langa paraiasul ce se formeaza din izvor ajungem la  un drumeag, mai mult un jgheab, format in urma transportului copacilor taiati mai sus,plin de noroi si apa ,pe care la un moment dat l-am abandonat si am coborat pe partea stanga fix pe paraias pana in vale ,pe o panta mare mustind de apa unde ne ramaneau bocanci afundati in namol .

 Pe acolo am coborat.
 Panta noroioasa plina de apa.
 Suntem in Valea Chivei la capatul drumului forestier.Vedere in amonte.

 Valea Chivei in aval.


 Foarte frumoasa aceasta vale ,de vazut si vara.

 Aici se unesc doua vai ce formeaza Valea Chivei.Undeva acolo sus pe stanga se ridica semeata o stanca.










 Din toamna trecuta pana acum au daramat acoperisul cabanei de mai jos.
Asa arata in toamna trecuta,cand am trecut pe aici.
Vedere spre Postavaru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu